wypowiedzi: 0
wątków: 1 |
CosmoPulse
27.05.2011 (Pt) 14.11 (5088 dni temu)
Chciałbym polecić szanownym farmerom posiadającym jeszcze nieco wolnego czasu dodatkową rozrywkę w zupełnie innym klimacie (z gatunku budowy kosmicznych imperiów) - grę CosmoPulse: http://www.cosmopulse.net. Gra wymaga sporo cierpliwości i planowania podczas rozwoju imperium. Odpowiednia strategia kolonizacyjna (wzajemne położenie planet) umożliwia szybszy transport surowców i łatwiejszą organizację obrony. Każda z planet ma nieco inne rozłożenie surowców co powoduje, ze jedne bardziej nadają się na planety - kopalnie, inne pod budowę stoczni, laboratoriów czy akademii. Jej wadą (choć to jest chyba problem głownie dla bardzo młodych graczy) jest to ze początek jest dość wolny - podwaliny imperium trzeba zbudować, a to zajmuje sporo czasu (kolonizacja, szkolenie kadry, budowa infrastruktury badawczej). Gra nie stawia również na grafikę lecz dużo niezależnych dróg rozwoju. Z drugiej strony dzięki temu gra może być dobrą rozrywką dla nieco starszych miłośników tego typu gier, którzy oprócz świata wirtualnego maja również zobowiązania względem "reala" Możliwości: - dowolna ilość planet - ile zdołasz skolonizować i utrzymać (o populacje na planecie trzeba dbać) - kadra wojskowa i cywilna - oficerowie, agenci, kupcy itp (szkolona w akademiach i akcjach bojowych) - bardzo rozbudowane wieloturowe (często wielogodzinne lub nawet kilkudniowe) bitwy z możliwością dosyłania posiłków przez sojuszników uwzględniające różny zasięg uzbrojenia (zarówno okrętów jak i obrony planetarnej) - rozwinięte drzewko badań które trzeba odkryć (efekty działania laboratoriów całego imperium się sumują) - dyplomacja (różne rodzaje paktów miedzy sojuszowych) - okupacje planet (rabunek surowców, technologii) - zaawansowane szpiegowanie (informacje o stanie imperium przeciwnika, akcje sabotażowe, werbowanie agentów w kadrze przeciwnika oraz oczywiście kontrwywiad) - zdarzenia losowe (zarówno pozytywne jak i negatywne) - questy (dodatkowe i nieobowiązkowe zdarzenia które mogą popchnąć nasze imperium do przodu w rozwoju) - giełda surowców - NPC (piraci i regresjanie) - różne rodzaje rankingów (imperialnych oraz sojuszowych) z możliwością obserwowania historii zmian W ogólnych założeniach jest nieco podobna do OGame, Space Invasion czy X-wars ale podobieństwo dotyczy jedynie miejsca (kosmos) i ogólnego tematu gry (rozwój imperium). Akcja toczy się wolniej, nie trzeba zrywać się po nocach i pilnować konta i flot (floty mogą "parkować" w dowolnym miejscu przestrzeni, poza tym o ich wartości decyduje wyszkolona kadra dowódcza której nie tracimy nawet w przypadku przegranej bitwy), co np. po OGame jest naprawdę miłą odmianą. Co jeszcze jest warte wspomnienia to fakt ze gra się wciąż rozwija np. w planach jest modułowa budowa okrętów. Zresztą na forum gry jest pełno propozycji które są uwzględniane przez autorów (choć nie należy się spodziewać ze będą wprowadzone wszystkie i od razu). Dobry kontakt z autorami gry tez jest oczywiście plusem. P.S. Mam nadzieję że nie łamię regulaminu zamieszczając tę reklamę. pozdrawiam, marti |
 
wypowiedzi: 148
wątków: 18
|
Trudno nazwać to reklamą
27.05.2011 (Pt) 14.43 (5088 dni temu)
Gdyby to była reklama, to może zajrzałbym. Przypominam o konkursach w Hadleyburg i San Miguel. |