autor |
treść |

wypowiedzi: 64
wątków: 6 |
Gry drużynowe
23.09.2008 (Wt) 16.30 (6065 dni temu)
Przy naliczeniu XP na koniec gry drużynowej bierze się pod uwagę siłę czy PD drużyny? |
|
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
23.09.2008 (Wt) 20.11 (6065 dni temu)
PD. |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
23.09.2008 (Wt) 23.08 (6065 dni temu)
Nie uważacie, że to trochę niesprawiedliwe, że liczy się PD, a bonusy są zależny od siły? |
|

wypowiedzi: 6
wątków: 0
|
.
24.09.2008 (Śr) 15.54 (6064 dni temu)
masz racje ze bonusy zalerzą od siły ale siła zalerzy od PD i sie koło zamyka ;p |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
24.09.2008 (Śr) 18.21 (6064 dni temu)
Ale nie zależy jedynie od PD i to się liczy. |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
28.09.2008 (Nd) 20.50 (6060 dni temu)
No więc żeby pokazać, o co mi chodzi: Mamy drużynę alfa, do której należy 10 osób i beta, do której należy osób 100 Drużyna beta jest trochę mniej aktywna, bo kto pozakłada tyle gier, nie? Więc rozgrywa tylko 3 razy więcej gier, niż drużyna alfa. Doświadczenie zyskują równomiernie (oczywiście w praktyce drużyna beta dodatkowo zdobywałaby jeszcze mniej), więc po jakimś tam czasie drużyna alfa doświadczenia ma 320, a drużyna beta 960. Drużyna alfa gra z drużyną beta, po trzech graczy załóżmy. gracze z drużyny alfa posiadają bonus (wspólną hodowlę rzecz jasna), a gracze drużyny beta jeszcze nie. Więc statystycznie gracze drużyny alfa masakrują graczy drużyny beta. Nie dość, że mają lepszy wynik, to jeszcze lepszy przelicznik w XP (bo przecież drużyna beta ma go 3 razy więcej). W dłuższym okresie czasu dochodzi do tego, że drużyna alfa zyskuje absolutną przewagę nad drużyną beta. Tylko dlatego, że drużyna beta ma więcej członków. Trochę nie fair, nie sądzicie? Pozdrawiam |
|
   
wypowiedzi: 28
wątków: 2
|
28.09.2008 (Nd) 21.00 (6060 dni temu)
starytrol ma troche racji |
|

wypowiedzi: 86
wątków: 20
|
PD
28.09.2008 (Nd) 21.05 (6060 dni temu)
ludzie przyzwyczajcie się wreszcie to są polscy FARMERSI i tu jest PD a nie jakieś angielskie XP!!! |
|
  
wypowiedzi: 326
wątków: 3
|
...
28.09.2008 (Nd) 22.18 (6060 dni temu)
Moim zdaniem obecny system jest dobry, ale to nie znaczy że jest doskonały.
Można powiedzieć że wszystko jest złe, ale można też poszukać lepszego rozwiązania i czegoś co ulepszy ten system. Po to mamy to forum żeby zaproponować nowe pomysły, jeżeli twoim zdaniem tamten system jest zły to wymyśl lepszy . |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
29.09.2008 (Pn) 09.59 (6059 dni temu)
Przepraszam za XP ^^ Oczywiście nie założyłem tego wątku tylko dla skrytykowania funkcjonującego obecnie systemu naliczania doświadczenia drużynowego (czyli nie chciałem powiedzieć, że "wszystko jest złe"  . Moim celem było zwrócenie uwagi na faworyzowanie drużyn z małą liczbą członków, które do tego nie przyjmują w swe szeregi nowicjuszy. A to kłóci się z polityką pozyskiwania nowych graczy, o której było głośno np. podczas ostatniej kampanii wyborczej. Nie zwracałbym na to uwagi, gdybym nie widział sposobu na rozwiązanie tegoż problemu. Wydaje mi się on bardzo prosty. Otóż moim zdaniem lepszym systemem byłoby naliczanie PD według stosunku siły drużyn, a nie ich PD. |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
pomysł dobry.
29.09.2008 (Pn) 13.03 (6059 dni temu)
czyli siła drużyn byłaby punktem odniesienia, ale zmiany dotyczyłyby ciągle PD.
tabelka na koniec gry wyglądałaby więc tak: siła drużyny zmiana PD nowe PD
tak?
jakieś głosy sprzeciwu? |
|
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Promocja dużych, gnębienie małych
29.09.2008 (Pn) 14.38 (6059 dni temu)
Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć. Trochę dziwne wydaje mi się, że w celu wyrównania szans w zdobywaniu PD wprowadzamy w system jego liczenia czynnik zupełnie nie związany z jakością gry, ale z ilością gier rozgrywanych przez drużynę. Przełożenie jest dosyć proste - im więcej członków tym więcej gier drużyna rozgrywa. PD ma określać jakość gry. Oczywiście ilość rozegranych gier ma również znaczenie w ogólnej liczbie PD, ale w indywidualnej rozgrywce nie to powinno liczyć się najbardziej. Tymczasem liczenie PD według siły moim zdaniem zaburza obecną równowagę pomiędzy jakością i ilością gier. Jak to dokładniej wygląda: 1. Przy liczeniu PD według siły najtrudniej mają małe drużyny z dużym PD, a najłatwiej duże z małym PD. 2. Obecnie trudniej mają drużyny z dużym PD, łatwiej te z małym. Zaletą dużych drużyn jest ilość rozgrywanych gier, a małych bonusy drużynowe. Wady odwrotnie. Zauważmy jednak, że obecnie mała drużyna by móc uzyskać ułatwienia musi najpierw dorobić się bonusów, czyli zdobyć odpowiednio dużo PD. Duża drużyna korzysta z przewagi ilościowej od razu. Zmiana systemu liczenia PD jedynie pogłębi tę dysproporcję. Mniejsze drużyny będą miały jeszcze trudniej, a większe łatwiej. Przykład podany przez Staregotrola zakłada pewną sytuację dysproporcji, gdzie silniejszego (tego z większą ilością PD) dołuje się do słabszego. I tak być powinno. Dzięki temu być może wkrótce liczba PD poszczególnych drużyn się zbliży i konkurencja się wyrówna. Przy założeniu równego pułapu PD obu drużyn i nieco mniejszej różnicy członków szanse obu by się wyrównały bez względu na ilość posiadanych bonusów. Biorąc pod uwagę fakt, że mniejsza drużyna choć łatwiej może uzyskać bonusy, ale wcale nie musi ich osiągnąć, to większa zawsze i tak ma łatwiej. Zmiana systemu liczenia PD zaburzy tę równowagę i może prowadzić do powstawania ogromnych różnic w PD drużynowym. Większe drużyny będą mogły odskoczyć małym, bez negatywnych konsekwencji w postaci gorszego przelicznika. Może to zwiększy rozmiary drużyn, ale utrudni zakładanie nowych, bo start, będzie jeszcze trudniejszy. Poza tym lepiej jest jeśli mamy drużyny o różnych profilach ilościowych, bo pluralizm urozmaica grę i pomaga każdemu znaleźć optymalne miejsce dla siebie. Nadmierna promocja dużych drużyn w dalszej konsekwencji prowadzić będzie do powstania kilku molochów walczących między sobą i marginalizację pozostałych drużyn. Na koniec fakt statystyczny: zarówno KF jak i DE będąc u szczytu chwały (czytaj na pierwszym miejscu pod względem PD), były jednymi z największych drużyn. GG jest pod tym względem wyjątkiem, ale jak można zauważyć efekt był czasowy i nastąpiło spore załamanie i spadki ich PD (mechanizm wyrównawczy zadziałał). Wniosek jest taki, że duże drużyny mogą rozwijać się w sposób stabilny i szybki a bonusy drużynowe małych teamów nie dają przewagi tylko wyrównują szanse. Uff dużo tego wyszło  W skrócie jestem na nie |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
29.09.2008 (Pn) 15.01 (6059 dni temu)
A co z poszczególnymi graczami? Jeżeli ktoś należy do większej drużyny, to ma przy takim samym poziomie gry zdobywać mniej doświadczenia, niż ten, kto gra w drużynie mniejszej?
Co z nowymi graczami? Drużyny, które mają z założenia pomóc im rozwinąć skrzydła, jak Szkółka Farmerów na przykład, będzie zmuszona wyrzucić słabszych graczy tylko po to, żeby mieć w końcu jakiś cholerny bonus? Bo w moim przypadku obecnie wygląda to tak, że grając gry drużynowe albo tracę PD, bo reszta drużyn ma mniej PD od mojej, albo dlatego, że reszta drużyn ma bonusy i mnie masakrują. Nie wliczam w to takich gier, gdzie popełniam fatalne błędy, bo strata PD w takim wypadku jest chyba oczywista i słuszna.
A co do tej dysproporcji PD małych i dużych drużyn, to wystarczy w rankingu brać pod uwagę siłę i problem rozwiązany.
Pozdrawiam |
|
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Jeszcze trochę statystyk
29.09.2008 (Pn) 15.10 (6059 dni temu)
Drużyny małe (poniżej 25 członków, pominąłem jednoosobowe): -5 nie ma żadnych bonusów -3 ma po 1 Drużyny średnie (między 25 a 50 członków): -2 ma po 4 bonusy -1 ma 3 -1 ma 2 Drużyny duże (powyżej 50 członków): -2 nie ma żadnych bonusów -1 ma 3 -1 ma 2 Jak widać małe drużyny wcale nie mają więcej bonusów niż duże (nawet mniej). Średnie owszem, ale tutaj argument, że liczba członków nie pozwala na wyrównanie szans się nie sprawdza, bo różnice nie są tak istotne. Po prostu średnie rozmiary pozwalają na najlepsze wyważenie pomiędzy jakością i ilością gier |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
29.09.2008 (Pn) 15.38 (6059 dni temu)
Do mnie Twoje argumenty nie trafiają Dochodzi jeszcze sprawa rankingu graczy. Dlaczego faworyzowany ma być gracz, który jest w mniejszej drużynie? Bo skoro drużyny mają mieć porównywalne PD, to na jednego gracza w większych przypada mniej, nie? Więc to Twoje wyważenie promuje graczy z mniej licznych drużyn. Bez sensu i tyle. O. |
|
  
wypowiedzi: 326
wątków: 3
|
o co kaman ???
29.09.2008 (Pn) 15.47 (6059 dni temu)
"Dochodzi jeszcze sprawa rankingu graczy."
Z tego co wiem to chyba liczone jest PD zdobyte przez danego gracza, a nie całą drużyne. |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
racja
29.09.2008 (Pn) 15.54 (6059 dni temu)
dzięki bziku za wyważoną opinię.
zgadzam się z wami, że: - obecny system liczenia PD pomaga początkującym drużynom - to dobrze, bo inaczej główne drużyny zwiększyłyby tylko przewagę.
dzięki tej 'dysproporcji', kompensowanej nieco przez bonusy drużynowe, małe drużyny nie powinny bać się grać z drużynami czołowymi - bo nawet w przypadku niewielkiej przegranej PD nie musi im dużo spaść, a w przypadku wygranej PD może im skoczyć mocno do góry.
tak więc zostawmy tak jak jest. |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
ranking graczy
29.09.2008 (Pn) 16.02 (6059 dni temu)
"Dochodzi jeszcze sprawa rankingu graczy" tak - system liczenia PDD w rankingu graczy jest taki jak opisany w profilu drużyny. czyli liczone jest PDD zdobyte w grach danego gracza i dzielone przez liczbę graczy w drużynie. w sumie starytrol ma trochę rację. łatwiej graczowi będzie zdobyć 500 PDD dla początkującej drużyny, niż dla drużyny o wysokim PDD. ale ma to związek z PD drużynowym a nie liczbą członków w drużynie. mechanizm rynkowy powinien więc działać w ten sposób, że więcej osób powinno być chętnych do dołączania do drużyn o niskim PD, niż do tych o wysokim PD, i w dłuższej perspektywie różnice PD powinny się wyrównywać. nie widzę w tym nic złego, że drużyny o niskim PD mają trochę łatwiej. w końcu one nie mają bonusów, więc te ułatwienia to rekompensują. |
|
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
Odpowiedź dla Staregotrola
29.09.2008 (Pn) 16.09 (6059 dni temu)
1. To fakt, że bez bonusów gra się trudniej. Jednak de facto to tylko jeden bonus daje istotną przewagę: wspólna hodowla. Pozostałe 2 bonusy działają tylko w grach z kowbojami (ilość tych gier jest marginalna), a wspólny eksport na pewno nie jest winien obecnej sytuacji, bo dopiero go wprowadzono i moim zdaniem ma małe znaczenie. Biorąc pod uwagę statystyki to 3 na 8 małych drużyn może mieć taki bonus i 2 na 4 dużych czyli mniej mają małe a nie na odwrót. Dodam jeszcze, że nigdy grając ze Szkółką Farmerów nie zauważyłem stosowania strategii transferu krów przez rynek lokalny, która była stosowana przed wprowadzeniem bonusów i choć nie jest doskonała to w pewnym stopniu może zastąpić bonus wspólnej hodowli. Być może problem nie tkwi w samych bonusach tylko gdzie indziej. 2. Dwie duże drużyny (KF i KT) z założenia służą szkoleniu nowych graczy i nie mają wygórowanych kryteriów naboru, a mają bonusy, więc w czym problem? Skoro one mogły to pozostałe dwie też mogą uzyskać choć jeden bonus. 3. Nie chodzi o ranking PD drużynowego. Chodzi o to, że liczenie PD według siły utrudnia powiększenie siły a nie poprawienie pozycji w rankingu. Ergo ten kto nie ma bonusów jeszcze trudniej będzie miał je uzyskać. 4. W rankingu indywidualnym liczy się PDD zdobyte przez gracza. Jak masz np. 100 PDD to niezależnie od tego ilu graczy jest w drużynie i ile PD ma ta drużyna zawsze masz tyle samo. Teoretycznie nawet drużyna może mieć 0 PD a ty możesz mieć np. 100 lub więcej |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
29.09.2008 (Pn) 16.32 (6059 dni temu)
Skoro uważacie, że jest okej, to niech zostanie, jak jest. Tylko że argument, iż nie stosujemy rynkowego transferu krów nie jest w żadnej mierze odpowiedzią na problem. Nie mam zamiaru twierdzić, że do obecnie mojej (bo przy obecnym systemie naliczania PD wątpię, żebym długo w niej pozostał) drużyny należą doświadczeni gracze, którzy znają wszystkie techniki farmersów na wylot. Szczerze powiedziawszy, to nigdy nie pomyślałem o tej metodzie. Tylko, że gdybyśmy mieli ją zastosować, to wtedy sporo krów by nam przechwyciła wroga drużyna, a gdyby się do tego zorientowali, że robimy to zawsze, to by zabrali ich większość. Ale nieważne, nie o tym jest wątek. Jeśli chodzi o te dwie pozostałe drużyny, to napisałem podanie do jednej z nich i przez tydzień nie dostałem żadnej odpowiedzi, więc nie wiem, czy na pewno są one nastawione na przyjmowanie jakichkolwiek graczy. Poza tym chyba oczywistym jest, że jeżeli zdobywanie PD przez drużyny jest wyważone, to zdobywanie PDD przez członków większych drużyn jest stosunkowo ograniczone. Ad "Nie chodzi o ranking PD drużynowego. Chodzi o to, że liczenie PD według siły utrudnia powiększenie siły a nie poprawienie pozycji w rankingu. Ergo ten kto nie ma bonusów jeszcze trudniej będzie miał je uzyskać." Jeśli ktoś nie ma bonusów, to ma małą siłę, więc byłoby mu je łatwiej uzyskać, a nie trudniej. |
|
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
30.09.2008 (Wt) 15.03 (6058 dni temu)
Nie jest to może idealny temat na moją wypowiedź, ale skoro problem bonusów tu się pojawia, to moja ogólna refleksja jest taka, że system bonusów to jest największa porażka farmersów. Tak naprawdę to nie bardzo wiem czemu on ma służyć, a dokładniej to wiem, czemu on ma służyć, ale uważam, że nie spełnia swojego zadania. Teoretycznie to jest to niby jakaś ścieżka rozwoju gracza, niby coś fajnego co można uzyskać za dobre wyniki w grze. Powinny bonusy motywować do dalszej i lepszej gry. Ale tak nie jest. Bo po przekroczeniu pewnej ich liczby stają się tylko i wyłącznie utrudnieniem w większości miast. (nie licząc tych stworzonych specjalnie pod bonusy jak winnipeg czy farmersi town) Bonus podwójna tożsamość nie jest rozwiązaniem, bo pozbawia wszystkich bonusów, jest tylko namiastką rozwiązania. Ok, sprawdza się w grach drużynowych, gdzie można dobrać skład tak żeby bonusy były zróżnicowane, żeby ktoś grał bez bonusów ktoś inny ze wszystkimi, ale w grach normalnych nie jest to rozwiązanie. Tak samo jeśli chodzi o puchary, rozgrywane z bonusami. Życzę szczęścia jeśli trafi się na puchar z cuttero, albo z damipem, a im gratuluję, że nie ulegli bonusomanii. Najgorsze z tego jest to, że na start nie ma w grze równych szans. O wygranej może nie decydować przemyślna taktyka, tylko sytuacja początkowa, w której ktoś miał przewagę, lub miał takie straty że niemożliwością było je odrobić. Dla mnie mija się to z ogólnymi założeniami gry. W grach drużynowych jest podobnie, choć tutaj system bonusów, przy takim sposobie liczenia PDd jaki jest obecnie jest bardziej do zaakceptowania, biorąc pod uwagę, że to jedyna forma obrony mocnych drużyn przed stratą PD za wygranie w grach ze słabszymi drużynami. Jeśli by się jednak zmienił system liczenia PDdrużynowych (indywidualnych zresztą też) na taki że zwycięzca (drużyna czy osoba w indywidualnych grach) zawsze miałby za grę PD na plusie (np. zwycięzca nigdy nie schodzi poniżej +5 PD) to uważam, że transfery krówek i zboża powinny przysługiwać wszystkim drużynom od samego początku. |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
30.09.2008 (Wt) 15.12 (6058 dni temu)
Nie gram w farmersów długo, ale to co zaobserwowałem do tej pory każe mi zgodzić się z adrianu. Co do tych min. 5PD dla zwycięzcy, to może by wystarczyło np. minimum 50% maksymalnej zmiany w grze. |
|
   
wypowiedzi: 138
wątków: 7
|
adrianu
30.09.2008 (Wt) 22.31 (6058 dni temu)
moze i masz racja, lecz [b]nikt[/b] nie wymyslil innego(nie musi byc lepszy) sposob premiowania lepszych graczy, utrudniania im gry, wiec zostaje nam zostac przy trym systemie co jest. Ja niedawno temu proponowalem kasowanie rankingu co rok, 2 lata byla o tym dyskusja, ale czesc sie zgadzala czesc nie, wiec demogratycznie rzecz ujmujac pomysl padl jak inne. |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
premia za zwycięstwo
30.09.2008 (Wt) 23.02 (6058 dni temu)
zawsze gracz na 1 miejscu dostaje premie za zwycięstwo. (jeśli kilku graczy wygrało, to premia jest dzielona na równe części) jest to nagroda związana z miejscem. jeśli ktoś zajął 1 miejsce z minimalną przewagą, mimo, że miał 10 razy więcej PD niż przeciwnicy, to raczej jest to kiepska wygrana, nie uzasadniająca jego 10-krotnej przewagi w PD. Stąd 'mechanizm wyrównawczy' - jego PD spada, a przeciwników rośnie. 'premia za zwycięstwo' taki spadek mocno łagodzi, ale mechanizm wyrównawczy musi działać. jednak takie sytuacje, ze za 1 miejsce traci się Pd, są niezwykle rzadkie - z reguły jest przecież inaczej |
|
  
wypowiedzi: 1027
wątków: 83
|
30.09.2008 (Wt) 23.05 (6058 dni temu)
sinfulnat ma raczej odmienne doświadczenia w tym względzie |
|
  
wypowiedzi: 504
wątków: 13
|
30.09.2008 (Wt) 23.12 (6058 dni temu)
|
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
tak
30.09.2008 (Wt) 23.17 (6058 dni temu)
tak bziku, w twoim przypadku to częsta sytuacja, ale ty jesteś rzadkim przypadkiem. |
|

wypowiedzi: 159
wątków: 25
|
Nie byłbym sobą
01.10.2008 (Śr) 02.37 (6057 dni temu)
gdybym czegoś dzisiaj nie napisał Nie mieszajcie nic w drużynach. Tak jak jest obecnie jest dobrze. Każda drużyna ma swoje zasady naboru i weryfikacji członków i nie żadnego sensu zmieniania czegokolwiek w parametrach. Jak komuś źle w jakiejś drużynie, to zapraszam do Chicago. |
|

wypowiedzi: 64
wątków: 6
|
01.10.2008 (Śr) 14.27 (6057 dni temu)
No to temat chyba do zamknięcia |
|