gry online

 tematów: 33      wątków: 2624      wypowiedzi: 27.812
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> nowa cena ziemi

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 10
wątków: 3
nowa cena ziemi
15.11.2009 (Nd) 13.17 (5755 dni temu)
Ahoj farmerzy tam na prerii i ahoj szeryfie na posterunku!
Janosik 'krzyczał' dziś o kontrowersyjnej zmianie ceny ziemi przy podaży/popycie np.:
0 0 1 1 1
0 0 1 1 100

niby wszystko gra, rynki działają tak, że nowa cena ma być najbliższa starej cenie, gdy mamy możliwy taki sam wolumen obrotów dla kilku cen, jednak zawsze żyłem w przeświadczeniu (i choć pamięc mam dobrą, to krótką, więc nie powiem, skąd się ono wzięło, ale na pewno z treści w grze, tj. pewnie forum bo w opisie tego nie widać), że rynek ziemi zawsze 'stara się' o najwyższą cenę w takich przypadkach.

Takie przeświadczenie podpierałem też własnymi obserwacjami i ciągle jakoś nie mogę przetrawić twierdzenia, że jest jednak inaczej.

Przechodząc zatem do konkretów proszę szeryfie o wyjaśnienie, dlaczego cena skoczyła o +20 zamiast +10 przykładowo w ostatnim przeliczeniu tej gry:
http://farmersi.pl/user.php?id_gra=335148&id=6&id_sz=1&gracz=122268

drobny edit co by składniej i jaśniej było:
jedyna możliwość jaką widzę to uwzględnianie zakupów po redukcji (czyli w przykładowej grze liczb rzeczywistych z przedziału < 0 ; 1,5) ), nie zaś zaokrąglonej liczby całkowitej obrotu, przez algorytm liczący nową cenę ziemi, ale czy tak było...?
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

15.11.2009 (Nd) 14.07 (5755 dni temu)
Nie. Cena skoczyła dlatego, że tak to ujmę po mojemu, bo oferty zakupu po wszystkich cenach były "wypełnione" i w dodatku przekraczały podaż ziemi.

Jakby popyt wyglądał na przykład: 0-0-0-1-1 to cena by skoczyła o +10
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

cena ziemi
15.11.2009 (Nd) 14.17 (5755 dni temu)
zaokrąglenia nie mają znaczenia.
najlepiej to zilustrowane jest w algorytmy.xls. do sciagniecia z zakladki 'opis gry'.

sytuacja
0 0 1 1 1
0 0 1 1 100

jest znacząco inna od
0 0 1 1 1
2 2 2 2 100

w tym drugim przypadku 'popyt dominuje' - czyli najmniejsza wartosc popytu jest większa od najwiekszej wartosci podaży. i dlatego cena wzrasta o 20%.

w pierwszym przypadku ten warunek nie jest spełniony - i wybierana jest cena najbliższa cenie poprzedniej, z pośród cen o jednakowym obrocie.

pomogło?
  
wypowiedzi: 10
wątków: 3
aaaaaa to takie buty!
15.11.2009 (Nd) 16.02 (5755 dni temu)
no i wszystko jasne



Forum >> mechanizm gry >> nowa cena ziemi