gry online

 tematów: 33      wątków: 2624      wypowiedzi: 27.812
autor: fraza:
jeśli chcesz brać udział w dyskusji zaloguj się: użytkownik: hasło:
Podsumowanie aktywności na forum w ciągu ostatnich 24 godzin

Forum >> mechanizm gry >> Gwiazdki

system automatycznej korekty błędów

autor treść
wypowiedzi: 32
wątków: 2
Gwiazdki
02.11.2009 (Pn) 14.00 (5768 dni temu)
Szeryfie, czy czternasta i piętnasta gwiazdka nie powinny być po 5300 PD i 6050 PD ?
wypowiedzi: 173
wątków: 12
ZAcznij
02.11.2009 (Pn) 19.35 (5768 dni temu)
sie tym martwic jak dojdziesz do tego pulapu ^^
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

02.11.2009 (Pn) 19.48 (5768 dni temu)
Nie martw się tym kiedy dojdzie, bo wkrótce dojdzie
wypowiedzi: 173
wątków: 12
kto powiedzial
02.11.2009 (Pn) 21.14 (5768 dni temu)
ze sie martwie?
a na zdrowie
wypowiedzi: 32
wątków: 2
:P
09.11.2009 (Pn) 01.56 (5762 dni temu)
Podbijam
wypowiedzi: 136
wątków: 23
09.11.2009 (Pn) 07.02 (5762 dni temu)
weź se kliknij na gwiazdkę
wypowiedzi: 1027
wątków: 83

09.11.2009 (Pn) 07.49 (5762 dni temu)
Weź se zrozum pytanie ;P
wypowiedzi: 178
wątków: 8
gwiazdki
09.11.2009 (Pn) 08.46 (5762 dni temu)
a mi się wydaje, ze była dyskusja na http://farmersi.pl/forum_watektresc.php?id_watek=3176&id_temat=3&od=1 i z tego co rozumiem bedzie to zmieniane.
wypowiedzi: 32
wątków: 2
objaśnienie
09.11.2009 (Pn) 15.28 (5761 dni temu)
Widzę, że nie wszyscy czytający zrozumieli moje pytanie, więc może wyjaśnię trochę inaczej...

numer gwiazdki / PD + PD potrzebne do dodatkowego progu = PD kolejnego progu
01. 100 + 100 = 200
02. 200 + 150 = 350
03. 350 + 200 = 550
04. 550 + 250 = 800
05. 800 + 300 = 1100
06. 1100 + 350 = 1450
07. 1450 + 400 = 1850
08. 1850 + 450 = 2300
09. 2300 + 500 = 2800
10. 2800 + 550 = 3350
11. 3350 + 600 = 3950
12. 3950 + 650 = 4600
13. 4600 + 650 = 5250 ---> zaryzykuję stwierdzenie, że logicznym jest, że powinno być 4600 + 700 = 5300
14. 5250 + 700 = 5950 ---> 5300 + 750 = 6050
15. 5950

Jeśli jest to zamierzone, to ok, nie mam zastrzeżeń (może jedynie ciekawskie pytanie: Dlaczego akurat tak? ), ale raczej wygląda na to, że gdzieś wkradł się niewielki błąd (może przy dodawaniu kolejnych gwiazdek?)



Aby wyeliminować tego rodzaju przypadki w przyszłości, proponuję poniższy algorytm określania progów dla gwiazdek.
Pozwoli on w nieskończoność tworzyć progi dla gwiazdek, i dodatkowo jest zgodny z istniejącymi już progami, no poza tą 14. i 15. gwiazdką, gdzie prawdopodobnie wkradł się błąd (?) oraz poza kolejnymi - 10000 PD i 20000 PD.
Zamiana 5 gwiazdek = 1 diament by pozostała, mielibyśmy wtedy 4 diamenty za 20 gwiazdek, tj. 10550 PD,
a 5 diamentów (za 25 gwiazdek) przy 16300 PD.

Można by dodatkowo wprowadzić przelicznik 5 diamentów = 1 cośtam, wtedy nie byłoby sytuacji, że ktoś ma 10 diamentów (przy 63800 PD) i zajmuje dużo miejsca

Proponowany algorytm:

Jeśli numer gwiazdki = 1 to PD = 100, jeśli nie, to
PD_gwiazdki(numer_gwiazdki) = PD_gwiazdki(numer_gwiazdki-1) + numer_gwiazdki 50


Pojawia się tu rekurencyjność, ale jeśli byłaby potrzeba mniejszej złożoności obliczeniowej, to można zaspokoić ją w taki sposób:
w bazie danych trzymać wysokości n progów liczone według tego typu algorytmu, gdzie n to liczba progów aktualnie używanych (definiowana wg gracza o najwyższym PD) zwiększona np. o 1 lub o 2. Wystarcza wtedy sprawdzać to np. raz na dobę i proponowany algorytm albo by się nie wykonywał w ogóle, albo raz na jakiś czas, gdy jest potrzeba zwiększenia progów, przy czym nie jest wymagane ręczne tworzenie nowych progów przez programistę/administratora. Dopiero przy 393800 PD któregoś z graczy można się pokusić o wprowadzenie przelicznika 5 cośtam = 1 drugiecośtam.


Miałem tylko wyjaśnić o co chodzi, ale jak już zacząłem, to się pojawiła moja propozycja i stąd ten, trochę przydługi post
wypowiedzi: 2960
wątków: 471

poprawione
09.11.2009 (Pn) 17.33 (5761 dni temu)
masz racje - niedopatrzenie z tymi programi - juz poprawiłem.
  



Forum >> mechanizm gry >> Gwiazdki