Widzę, że nie wszyscy czytający zrozumieli moje pytanie, więc może wyjaśnię trochę inaczej...
numer gwiazdki / PD + PD potrzebne do dodatkowego progu = PD kolejnego progu
01. 100 + 100 = 200
02. 200 + 150 = 350
03. 350 + 200 = 550
04. 550 + 250 = 800
05. 800 + 300 = 1100
06. 1100 + 350 = 1450
07. 1450 + 400 = 1850
08. 1850 + 450 = 2300
09. 2300 + 500 = 2800
10. 2800 + 550 = 3350
11. 3350 + 600 = 3950
12. 3950 +
650 = 4600
13. 4600 +
650 = 5250 ---> zaryzykuję stwierdzenie, że logicznym jest, że powinno być 4600 + 700 =
5300 14. 5250 + 700 = 5950 ---> 5300 + 750 =
6050 15. 5950
Jeśli jest to zamierzone, to ok, nie mam zastrzeżeń (może jedynie ciekawskie pytanie: Dlaczego akurat tak?

), ale raczej wygląda na to, że gdzieś wkradł się niewielki błąd (może przy dodawaniu kolejnych gwiazdek?)
Aby wyeliminować tego rodzaju przypadki w przyszłości, proponuję poniższy algorytm określania progów dla gwiazdek.
Pozwoli on w nieskończoność tworzyć progi dla gwiazdek, i dodatkowo jest zgodny z istniejącymi już progami, no poza tą 14. i 15. gwiazdką, gdzie prawdopodobnie wkradł się błąd (?) oraz poza kolejnymi - 10000 PD i 20000 PD.
Zamiana 5 gwiazdek = 1 diament by pozostała, mielibyśmy wtedy 4 diamenty za 20 gwiazdek, tj. 10550 PD,
a 5 diamentów (za 25 gwiazdek) przy 16300 PD.
Można by dodatkowo wprowadzić przelicznik 5 diamentów = 1 cośtam, wtedy nie byłoby sytuacji, że ktoś ma 10 diamentów (przy 63800 PD) i zajmuje dużo miejsca
Proponowany algorytm:
Jeśli numer gwiazdki = 1 to PD = 100, jeśli nie, to
PD_gwiazdki(numer_gwiazdki) = PD_gwiazdki(numer_gwiazdki-1) + numer_gwiazdki 50 Pojawia się tu rekurencyjność, ale jeśli byłaby potrzeba mniejszej złożoności obliczeniowej, to można zaspokoić ją w taki sposób:
w bazie danych trzymać wysokości n progów liczone według tego typu algorytmu, gdzie n to liczba progów aktualnie używanych (definiowana wg gracza o najwyższym PD) zwiększona np. o 1 lub o 2. Wystarcza wtedy sprawdzać to np. raz na dobę i proponowany algorytm albo by się nie wykonywał w ogóle, albo raz na jakiś czas, gdy jest potrzeba zwiększenia progów, przy czym nie jest wymagane ręczne tworzenie nowych progów przez programistę/administratora. Dopiero przy 393800 PD któregoś z graczy można się pokusić o wprowadzenie przelicznika 5 cośtam = 1 drugiecośtam.
Miałem tylko wyjaśnić o co chodzi, ale jak już zacząłem, to się pojawiła moja propozycja i stąd ten, trochę przydługi post