autor |
treść |
 
wypowiedzi: 7
wątków: 1 |
Cena mięsa - jak to działa?
08.10.2009 (Cz) 09.01 (5794 dni temu)
Witam wszystkich Mimo dosyć sporego już stażu nurtuje mnie właśnie to zagadnienie  Czy ktoś orientuje się jak kształtuje się cena mięsa? Tzn. jak wyliczyć o ile spadnie cena mięsa po ubiciu określonej ilości krów. Drugą kwestią, choć mniej istotną, jest to jakimi zasadami rządzi się swobodny wzrost ceny mięsa w sytuacjach gdy żaden z graczy nie ubija krów. Szukałem na forum czy jest już taki wątek, ale się na niego nie natknąłem... może z powodu mało precyzyjnej wyszukiwarki  Jeśli jednak taki temat już był to bardzo proszę o link. Z góry dzięki za rzetelną odpowiedź |
|
 
wypowiedzi: 2960
wątków: 471
|
cena miesa
08.10.2009 (Cz) 09.35 (5794 dni temu)
|
|
   
wypowiedzi: 281
wątków: 18
|
Hehe
08.10.2009 (Cz) 18.54 (5793 dni temu)
Jakiś czas temu dla członków swojej drużyny zrobiłem symulator rynku mięsa.  Wystarczy wklepać odpowiednie dane do arkusza i można się bawić, jaką ilość krów należy ubić.  Wszystko jest ładnie i czytelnie zestawione w tabeli Standardowe podstawianie danych w "algorytmy.xls" jest o tyle nieporadne, że nie uwzględnia miast, gdzie mieszkańcy mają 2x większy popyt na mięso, podaży na rynku mięsa ze strony mieszkańców, bonusa do hodowli i paru innych rzeczy. Także zapraszam |
|
 
wypowiedzi: 7
wątków: 1
|
hehe :)
08.10.2009 (Cz) 19.03 (5793 dni temu)
Kolega pewnie w marketingu robi, nie ma jak to promocja... słynne 2+1, czy 3w1 ;P Tu mamy 1+1, rozumiem, że oferujesz mi arkusz jeśli wstąpie do Twojej drużyny? |
|
   
wypowiedzi: 281
wątków: 18
|
Ram pam pam
08.10.2009 (Cz) 19.17 (5793 dni temu)
Jasna sprawa, że organizacja jest taka, żeby nie było sytuacji że ktoś wchodzi na chwilę, zabiera arkusz i się zmywa  Grabieżco Tak czy wspak na upartego każdy może sobie coś takiego samemu zmotać. Trzeba tylko chcieć  I mieć czas na dopracowanie, tak żeby ktoś poza twórcą mógł z tego korzystać A promocja rzecz jasna musi być  Szczególnie w wypadku takiej drużyny, jak KT |
|
 
wypowiedzi: 7
wątków: 1
|
pytanie
13.10.2009 (Wt) 18.44 (5788 dni temu)
Dlaczego popyt na mięso (przy założeniu, że żaden z graczy nic nie ubiaja) nie jest równy liczbie mieszkańców pomnożonej przez stały popyt, czyli 8 ??? Z góry dzięki za odp |
|
  
wypowiedzi: 430
wątków: 7
|
powiedzmy to najprościej
13.10.2009 (Wt) 18.54 (5788 dni temu)
masz ochotę na 8 cukierków zawsze w sklepie za rogiem kupowałaś je za 1zł za sztukę. Po jakimś czasie twoje zapotrzebowanie ciągle wynosi 8 cukierków, ale cena wynosi 4zł za sztukę jako że bogata z ciebie osóbka stać cię na 8, ale żal ci takiej kasy więc postanawiasz iść na dietę i kupujesz 5 sztuk polecam zajrzeć do http://farmersi.pl/algorytmy.xls tam jest taki symulator i można się pobawić czemu tak jest a nie inaczej. |
|
 
wypowiedzi: 7
wątków: 1
|
Re:
13.10.2009 (Wt) 19.07 (5788 dni temu)
Knot, właśnie bawię się w tym symulatorze, i chodzi mi o "popyt mieszkańców na mięso". W symulatorze jest 3720, a moje pytanie brzmi dlaczego nie 504*8, czyli 4032?? Jest to wartość wpisana ręcznie i nie mam pojęcia skąd się wzięła... |
|
wypowiedzi: 10
wątków: 3
|
a to feler!
13.10.2009 (Wt) 19.42 (5788 dni temu)
agatonie, w algorytmach masz formuły: popyt mieszkańców na mięso =C4*F8 popyt mieszkańców na mięso po korekcie cenowej =I40*(I27/I39)^0,5 gdzie C4 to ilość mieszkańców, F8 to popyt jednostkowy (domyślnie 8), I40 to wartość powyższej komórki czyli C4*F8, a dalsza część (I27/I39)^0,5 to właśnie korekta cenowa, czyli pierwiastek ze stosunku ceny ubiegłorocznej do ceny wyjściowej danej rozgrywki. Jeśli masz ręcznie wpisany popyt to pewnie ktoś gdzieś kiedyś pomajstrował w tej wartości i zapomniał o tym drobnym fakcie |
|